Wednesday, October 26, 2011

මම කවදාවත් නොහිතුව අලුත්ම දෙයක්‌ නිසා මම කැමැති වුණා

අලුත් පරම්පරාව රසය හඳුනන්නේ නැහැ
- චමිලා පීරිස්‌
පවතින තත්ත්වය තුළ අපිත් වෙනස්‌ වෙනවා

ඇත්තටම මේ වෙද්දි අපේ ප්‍රේක්‍ෂකයන්ගේ රසඥතාව අන්තයටම පිරිහිලා. එයට හේතුව කලා ක්‍ෂේත්‍රය හැම අංශයකින් හොඳ නිර්මාණ බැහැරවෙලා. බොළඳ හරසුන් දේවල් රජයන්න පටන් අරන්. මේ වාතාවරණය තුළ අලුත් පරම්පරාව උසස්‌ රසයක්‌ තියෙන චිත්‍රපට, ගීත, ටෙලිනාට්‍ය හඳුනන්නේවත් නැහැ. ඔවුන් හිතන්නේ තමන් මේ නිරන්තයෙන් දකින්න ලැබෙන දේවල් තමයි හොඳ නිර්මාණ කියලා.

රංගන දිවියේ දශක එකහමාරක තරම් අත්දැකීම් සමුදායකින් පිරිපුන් චමිලා... හැමදාමත් නිර්මාණ සමග ජීවත් වන්නියක්‌. මේ ලිපිය ලියෑවෙන මොහොතේත් වේදිකා නාට්‍ය තුනක හා දැනට විකාශය වෙමින් පවතින ටෙලිනාට්‍ය පහක පමණ ඇගේ රංගනය අපට හමුවනවා. එයිනුත් මේ දිනවල ජාතික රූපවාහිනියේ විකාශය වන "දූලි පින්තාරු" හා "ධවල කඩුල්ල" සුවිශේෂ වනවා. එබැවින් ඒ ඇසුරේම අපේ කතාබහේ ඇරඹුම සටහන් කරන්නට අපට සිත් වුණා.

චමිලා මේ දවස්‌වල ඔබ රඟපාන කත්‍රිනාගේ චරිතය වගේම නිලමේගේ දියණියගේ චරිතයත් බොහෝ අවධානයට ලක්‌වී තිබෙනවා.

"ඇත්තටම ඒ චරිත දෙකම නිර්මාණාත්මක පක්‍ෂයෙ කල්වේලා අරන් තිර පිටපත් හොඳින් අධ්‍යයනය කරල ඒවායේ නිර්මාණකරුවන් සමග කතාබහ කරමින් කරන්න ලැබුණ චරිත දෙකක්‌. මෑත කාලයේ මට ලැබුණ චරිත අතරින් මට බොහෝදුරට සෑහීමකට පත්වෙන්න ඉඩ ලැබුණ අවස්‌ථාවන් කීවොත් නිවැරැදියි.

ඔබ චරිත තෝරාගන්නේ කිසියම් ප්‍රමිතියකට යටත්ව ද?

කිසියම් ප්‍රමිතියකට යටත්ව චරිත තෝරාගන්න ලැබෙනවා නම් කැමැතියි. නමුත් වර්තමානයේ කෙරෙන නිර්මාණ තුළනෙ අපට ලැබෙන චරිත තීරණය වෙන්නෙ. ඉතින් අපි බලාපොරොත්තුවෙන මට්‌ටමේ චරිත ලියවෙන්නෙත්, නිර්මාණ කෙරෙන්නෙත් බොහෝම සීමිතව. ඒ නිසා අපට සිද්ධ වෙනව පවතින තත්ත්වය තුළ කෙරෙන නිර්මාණවල චරිත භාරගන්න.
අද හැදෙන්නෙ මිනිසුන්ට විඳින්නට වඩා විඳවන්න සිද්ධ වෙන ටෙලිනාට්‍ය කියල මම කීවොත්.
ඇත්තටම මේ වෙද්දි අපේ ප්‍රේක්‍ෂකයන්ගේ රසඥතාව අන්තයටම පිරිහිලා. එයට හේතුව කලා ක්‍ෂේත්‍රය හැම අංශයකින් හොඳ නිර්මාණ බැහැරවෙලා. බොළඳ හරසුන් දේවල් රජයන්න පටන් අරන්. මේ වාතාවරණය තුළ අලුත් පරම්පරාව උසස්‌ රසයක්‌ තියෙන චිත්‍රපට, ගීත, ටෙලිනාට්‍ය හඳුනන්නේවත් නැහැ. ඔවුන් හිතන්නේ තමන් මේ නිරන්තයෙන් දකින්න ලැබෙන දේවල් තමයි හොඳ නිර්මාණ කියලා.

නමුත් ජනප්‍රිය යන ලේබල අලවා ඇත්තේ මේ නිර්මාණ හා මේවායේ පෙනී සිටින නළු නිළියන්ට.

මම පෞද්ගලිකව ජනප්‍රියත්වය ගැන හිතන කෙනෙක්‌ නෙවෙයි. මම නිළියක්‌ කියල හිතන්නෙ වේදිකාව මත දී හෝ රංගන පසුතලයකදී පමණයි. එතනින් මිදුනම මමත් ඔබ වගේම සාමාන්‍ය ගැහැනියක්‌.

චමිලා පවසන්නෙ නිළියක්‌ වෙන්නේ අනෙක්‌ අය අතර කැපී පෙනෙන චරිතයක්‌වීමේ ආශාව නැතිව කියලද?

මම කවදාවත් නිළියක්‌ වෙන්න හිතුවෙ නැහැ. මට රංගනයේ පළමු අවස්‌ථාවට ඇරයුම් ලැබෙන්නේ හරිම අහම්බෙන්. මගේ මිතුරියක්‌ වන කෞෂි අක්‌ක (කෞෂල්‍යා ප්‍රනාන්දු) දවසක්‌ මගෙන් ඇහැව්ව රඟපාන්න කැමති ද කියල. මම කවදාවත් නොහිතුව අලුත්ම දෙයක්‌ නිසා මම කැමැති වුණා. එතනදී මට රඟපාන්න ලැබුණෙ ප්‍රවීණතම නිළියන් සමග. රඟපෑම කියන දෙය මට ලබාදුන්නේ අපූරු චමත්කාරයක්‌. මේ ක්‍ෂේත්‍රයේ දිගටම මා රඳවා තැබූ හේතුව වුණේ රංගනයේදී මට ලැබෙන ඒ තෘප්තියයි. අනික මම කවදාත් 8-5 කියන නියමිත රාමුවකට සිරවූ රැකියාවක්‌ කරන්න කැමැතිවෙලා හිටපු කෙනෙක්‌ නෙවෙයි. මේ කරුණු මිස ජනප්‍රියවීමේ අරමුණකින් මම මේ ක්‍ෂේත්‍රයට ආවේ නැහැ.

දීර්ඝ කාලයක්‌ රංගනයේ යෙදෙන ශිල්පිනියක්‌ විදිහට මේ විදිහට ස්‌ථාවරයක්‌ ගොඩනඟා ගන්න හේතු වෙන්නේ

ඕනෑම රංගන ශිල්පියකුට ශිල්පිනියකට වැදගත් වෙන්නේ දක්‍ෂතාවයි. දක්‍ෂතාව නැතිව මේ ක්‍ෂේත්‍රයේ රැදෙන්න අපහසුයි.

ඒත් බොහෝ දක්‍ෂතා ඇති ශිල්පීන් අද ක්‍ෂේත්‍රයෙන් මැකී ගිහින්.

තරුණ වයසෙදී ලැබෙන චරිත හා කරන්න පුළුවන් චරිත වැඩියි. ඒත් අපි වයසට යද්දී මොන තරම් දක්‍ෂතා තිබුණත් ඒ ඒ වයස්‌වලට ගැලපෙන චරිත ලියවෙන්නෙ අඩුවෙන්. ඕක ඕනම කෙනකුට මුහුණදෙන්න වෙන ඇත්තක්‌.

රංගන තලයෙන් මෙපිට ගෙවෙන චමිලාගේ ජීවිතය.

මගේ සැමියා නාමල් ජයසිංහ. ඔහු කලාවට සම්බන්ධයි. මගේ දුවට තවම අවුරුදු තුනහමාරයි. කලා කටයුතුවලින් මිදුනම මගේ දවස ගෙවෙන්නෙ ඔවුන් සමගයි.

චමිලා කලා ක්‍ෂේත්‍රයෙන්ම ජීවන සහකරු තෝරාගත්තේ...

එහෙම විශේෂයක්‌ හිතල නෙවෙයි. නමුත් අප නිතරම මුණගැහෙන්නෙ කතාබහ කරන්න ලැබෙන්නෙ මේ ක්‍ෂේත්‍රයේම අයනෙ. එක වගේ කුරුල්ලො එකට
රැඳෙනව වගේ ඉතින් මේ හැඳුනුකම් හා අවබෝධය අපට එක්‌ව ජීවත්වෙන්න ප්‍රමාණවත් කියලා හැඟුණා.

ධම්මිකා සුරංජි පතිරණ
Copy Rights - Divayina

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Design Blog, Make Online Money